گیربکس های ساخت شرکت زد اف (ZF) در روی تمامی لودرهای چینی SDLG و XGMC تیپ های ZL30, ZL40, ZL50 و ZL60 مورد استفاده هستند و این نوع گیربکس ها توسط فشار روغن هیدرولیک و با کنترل شیرهای برقی صفحه کنترل مرکزی عمل کلاچ گیری را انجام می دهند. پروسه زمان باز و بسته شدن شیرهای برقی هیدرولیک بر عهده ایسیوهای ZF می باشد.
مدل های گیربکس هیدرولیک ساخت شرکت ZF
گیربکس های شرکت ZF که روی ماشین آلات راه سازی و لودرهای استفاده می شوند بر مبنای قدرت و موتور کوپلینگ به آنها دسته بندی می شوند.
- 4WG-130
- 4WG-160
- 4WG-180
- این نوع گیربکس بیشتر روی لودرهای XCMG مدل های ZL30 – ZL40 و ZL50 استفاده می شوند
- 4WG-200
- این نوع گیربکس بیشتر روی لودرهای چینی SDLG استفاده می شوند
- 4WG-190
- این نوع گیربکس بیشتر روی لودرهای مونتاژ شرکت هلیکو با موتور کاترپیلار 3306 استفاده می شوند و دارای شش صفحه کلاچ هستند و کیفیت و ماندگاری خوبی را دارند.
- 4WG-310
- این تیپ از گیربکس های شرکت زد اف دارای بیشترین قدرت هستند و بیشتر روی لودرهای هیوندای 770 نصب شده اند
- از جمله، این گیربکس روی لودر های هیوندای 700 ، لودر دوسان مگا 500 و لودر دوو 500 کاربرد دارد
- این تیپ از گیربکس های شرکت زد اف دارای بیشترین قدرت هستند و بیشتر روی لودرهای هیوندای 770 نصب شده اند
انواع ایسیو جهت گیربکس های هیدرولیک ZF
در بازار سه نوع ایسیو برای گیربکس های شرکت زذ اف موجود هستند.
- نوع اصلی و فابریک ایسیو که ساخت آلمان می باشند و مدار کاملا پیشرفته دارند و عمل کلاچ گیری گیربکس را بدون ضربه زدن (تقه زدن) انجام می دهند
- نوع ساخته شده برابر با اصلی که این نوع از ایسیو هم در صورت طراحی صحیح تقریبا برابر با ایسیو اصلی عمل می کند
- نوع رله ای که فقط با رله و بر مبنای سویچ های دسته دنده کلاچ ها را وصل می کند و دارای ضربه شدید هستند.
اهمیت کلاچ گیری نرم گیربکس لودر
بیشتر لودرها توسط موتورهای دیزل ساخت شرکت کاترپیلار سری 3306 کار می کنند و دارای شش سیلندر و قدرت بسیار بالایی دارند. نیروی گشتاور موتور توسط گیربکس هیدرولیک به دو محور جلو و عقب همزمان ارسال می شود. اهمیت کلاچ گیری نرم زمانی می باشد که باکت لودر دارای بار می باشد و راننده باید سریعا جهت حرکت جلو به عقب یا عقب به جلو را انجام دهد. در این هنگام در صورت فابریک نبودن ایسیو و بدون محاسبه شرایط و سرعت لودر، ناگهان دنده و جهت تغییر می کند و باعث ضربه زیادی به موتور و صفحات گیربکس خواهد شد.
عدم کلاچ گیری نرم باعث خرابی و سوختن صفحات گیربکس، مصرف زیاد گازاییل، بیشتر شدید به موتور و سوختن روغن هیدرولیک خواهد شد
فعالیت گروه نرم افزار آسمان در ساخت ایسیوهای ZF
در حال حاضر ایسیوهای گیربکس هیدولیک مدل 190 و 310 دقیقا بر مبنای استاندارد اصلی شرکت زد اف ساخته شده است و اماده ارائه و نصب روی لودر شما می باشد. توجه کنید قبل از نصب تمامی سیم کشی و سنسورهای شما را تست می کنیم و سپس نصب نهایی گیربکس و تست کارکرد لودر تحویل شما خواهد شد.
توجه مهم: این ایسیوهای رله ای نیستند و دارای پردازشگر (CPU) هستند و کلاچ گیری کاملا نرم برابر با ایسیو اصلی را انجام خواهند داد.