طراحی و عرضه پی ال سی، رباتیک، الکترونیک صنعتی، ایسیو و برد هوشمند الکترونیکی

پایه و هسته یک نرم افزار حسابداری

در بازار نرم افزار های حسابداری و برنامه های مالی کاربردی زیادی در حوزه ثبت سند تا صدور فاکتورهای چندگانه موجود هست. و البته قیمت و هزینه هر کدام از این نرم افزارها ممکن است بسیار متفاوت باشد و گاه تا 200 میلیون تومان تفاوت قیمت دارند. ممکن است شما یک نرم افزار حسابداری را با مبلغ 500 هزار تومان بخرید و ممکن است در یک شرکت بزرگ تولید خودرو تا 2 میلیارد بابت یک نرم افزار مالی هزینه شود!. اما چه چیز باعث این حجم تفاوت قیمت فاحش بین نرم افزارهای مختلف شده است.. با ادامه مطالب همراه باشید تا در همین صفحه توضیحات بیشتری را مطالعه کنید.

موارد تفاوت در نرم افزارهای حسابداری مختلف را می توان به موارد زیر اشاره کرد:

زبان کدنویسی و برنامه نویسی نرم افزار حسابداری

برای طراحی و برنامه نویسی زبان های برنامه نویسی زیادی موجود می باشد. مانند ساده ترین زبان ها مانند وی بی ، اکسل و زبان های میانه مانند سی شارپ، ویژوال فاکس پرو، و دی بیس تا زبان های سطح بالای اوراکل که قدرت پردازش ده ها میلیون رکورد در کسری از ثانیه را دارند.

پایگاه داده نرم افزار حسابداری

پایگاه نرم افزار می تواند از فایل ساده متنی باشد تا دیتابیس اکسس و دی بی و یا پایگاه داده اس کیو ال سرور و تا سطح بسیار بالای اواکل که در صنایع تولیدات بسیار بزرگ استفاده می شود

هسته مرکزی نرم افزار حسابداری

بخش مرکزی هر نرم افزار حسابداری و در واقع مهم ترین بخش آن، چارت و لیست حساب ها می باشند. نرم افزارهای حسابداری ساده فاکتور فروشگاهی دارای فقط یک سطح حساب می باشند و در حسابداری ها شرکتی بین سه سطح حساب تا 6 سطح استفاده می شود و تا حسابداری سازمان های تولید دولتی گاهی تا 15 سطح حساب در ثبت سندها استفاده می شود. اما یک تفاوت بسیار مهم در نرم افزارهای مالی و حسابداری محدود بودن و باز بودن مدیریت سطح حساب ها هست. به این معنی که در بیشتر نرم افزارهای حسابداری امکان اضافه کردن سطح بیشتر حساب های نیست و در صورت نیاز به سطح بیشتر یا باید با شرکت تولید کننده آن درخواست زد یا باید یک نرم افزار دیگری را خریداری کرد. اما در بعضی نرم افزارها امکان اضافه کردن سطح های حسابداری بیشتر امکان پذیر هست و حسابدار تا هر تعداد سطح را می تواند اضافه و مدیریت کند.

مدیریت سطح حساب ها

تفاوت مهم دیگر بین برنامه های حسابداری نوع مدیریت سطح حساب ها هست. در بعضی از نرم افزارها امکان اضافه کردن سطح فقط در سطح اصلی می باشد ولی انواع پیشرفته نرم افزارهای حسابداری مثل حسابداری آیگرین iGreen accounting  امکان اضافه کردن هر تعداد سطح و زیر مجموعه سطح امکان پذیر می باشد. در بعضی نرم افزارها سطوح حساب ها را به صورت لیست نمایش داده می شود و در بعضی دیگر به صورت درختی نمایش داده می شود مانند حسابداری آیگرین iGreen accounting software.

همانطور که مشاهده می کنید در لیست حساب ها در بالا بصورت درختی و کاملا قابل درک می باشد.

شبکه اطلاعات حسابداری واشتراک داده های مالی بین حسابداران

شبکه کردن اطلاعات حسابداری انواع روش های مختلی دارد. از شبکه ساده بین جند میز کرفته تا شبکه بین شعبه های مختلف یک شرکت در کشورهای مختلف. و این امکان اشتراک گذاری بسیار روی قیمت نرم افزار حسابداری تاثیر گذار است.

انواع سند حسابداری

حالت ثبت سندهای حسابداری در یک نرم افزار مالی بسیار مهم می باشد. ممکن است یک نرم افزار حسابداری فقط در حد ثبت مبالغ بدهکار و بستکار عمل کند

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *